Mer om

Fler tjänster hos oss…

Här presenteras fler tjänster som vi tillhandahåller. Den senaste är muskuloskelettal Ultraljudsundersökning. Boka gärna tjänsterna efter konsultation med oss.

Ultraljud

Hos oss har du möjlighet att boka Ultraljudsundersökning när du misstänker skada i vävnad och strukturer. En Ultraljuds-undersökning av t ex axelleden är jämförbart med en magnetkameraundersökning (MR) men den möjliggör även en bild i rörelse vilket underlättar vid bedömning. För att boka Ultraljudsundersökning behöver du först komma till oss för konsultation och se om detta är något vi bedömmer passar för just dina besvär.

Stötvåg

Vid stötvågsbehandling använder vi oss av tekniken ESWT.  Från en kompressor genereras så kallad pneumatisk energi vilken överförs via en löpande kula till ett munstycke/ applikator som genererar stötvågor ner i den skadade vävnaden. Stötvåg har särskilt god effekt vid ex hälsporre, tennisarmbåge och andra kroniska inflammationer.

Laser

Terapeutisk laser bygger på att laserns ljus är en enda våglängd. Denna speciella ljustyp ger läkande reaktioner i kroppens celler. Laserljuset ger bl a smärtlindring, minskad inflammation och förbättrad blodcirkulation. Behandlingseffekterna är särskilt goda vid besvär i muskelvävnad, svullnader, inflammationer och andra smärttillstånd.

Dry needling

Dry needling är en effektiv behandlingsmetod för att behandla muskulära problem och smärttillstånd med hjälp av nålar. Dry needling är inte akupunktur. Vanliga behandlingsområden är muskelsmärta, huvudvärk, nackspärr, hälsporre, tennisarmbåge och benhinneinflammation etc.

Ilägg/fotbädd

Bra skor är viktigt och ibland avgörande för ett fullgott resultat, lika så skons inre stöd mot fotsulan. Vi tillverkar individuellt anpassade fotbäddar som ger rätt stöd och hjälper foten med sin stödjande och stötupptagande funktion.

Privacy Settings